Write What You Feel About Your Child In A Letter
Parents were asked to write a letter to the students to share their true feelings and thoughts. In this letter, they were told that they could write a mistake that they could not share with their children and their requests from their children. The benefits of writing without hesitation and in a realistic way are emphasized for both children and themselves. The common purpose of Activity 2 and 3; The mother-father-child relationship can be transparent when desired, it is not difficult to create these environments, the benefits of the sense of trust between parents and children and its strength against possible problems, the relationship of all activities with the children's academic achievement, adolescence period, social media, bullying, and violence.
after the parents write their letters; They were asked what they felt while writing the letter, whether they wrote the subjects they thought they made a mistake, what these activities contributed to them, where they were in terms of emotional-realism, whether they would tell their children what they wrote. The parents who wanted to speak expressed their feelings.
Kendi Çocuğun Hakkında Hissettiklerini bir Mektuba Yaz
Ebeveynlerden gerçek duygu ve düşüncelerini paylaşmaları için öğrencilere bir mektup yazmaları istendi. Bu mektuba çocuklarıyla paylaşamadıkları bir hatayı, çocuklarından isteklerini de yazabilecekleri söylendi. Çekinmeden ve gerçekçi bir şekilde yazmanın hem çocuklar hem de kendilerine sağlayacağı faydaların önemi vurgulandı. Etkinlik 2 ve 3 ün ortak amacı; istenildiğinde anne-baba-çocuk ilişkisinin şeffaf olabileceği, bu ortamları yaratmanın zor olmadığı, anne-baba-çocuk arasındaki güven duygusunun faydaları ve olası problemler karşısındaki gücü, yapılan tüm etkinliklerin çocukların akademik başarı, ergenlik dönemi, sosyal medya, zorbalık ve şiddet konuları ile ilişkisi
ebeveynler Mektuplarını yazdıktan sonra ; mektubu yazarken neler hissettikleri, hata yaptıklarını düşündükleri konuları yazıp yazmadıkları, bu etkinliklerin kendilerine neler kattığı, duygusal-gerçekçi konusunda nerede oldukları, yazdıklarını çocuklarına söyleyip söylemeyecekleri soruldu. Söz almak isteyen veliler duygularını ifade ettiler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder